16 Kasım 2012 Cuma

Unlu Börek

     Hani denir ya “ kıyır kıyır ”diye, işte tam da bu tabire uyan bir börek. Arkadaşım arayıp “ bana yapımı çok kolay ama çok da lezzetli olan börek tarifi versene değince ” aklıma bu börek geldi. Hemen arşivimi karıştırdım bu fotoğrafı buldum. Yapımı çok kolay, püf noktası böreği yaparken yufkaya serptiğiniz un. Sıcak ya da ılık tüketilmesini tavsiye ediyorum. Tam olarak tadı bu şekilde çıkıyor.

Malzemeler:

- 2 adet yufka
- 3 adet haşlanmış patates
- 1 adet orta boy soğan
- Bir miktar un (yufkaya serpmek için )
- Pulbiber, karabiber, tuz
-Sıvıyağ, su

Yapılışı:

     Öncelikle kullanacağınız iç malzemeyi hazırlayın. Dilediğiniz iç malzemeyi kullanabilirsiniz. Ben bu börekte patatesli iç harç kullandım. Bunun için patatesleri haşlayıp ezin. Bir soğanı küp küp doğrayıp tavada az sıyıyağda öldürün. İçine birer kaşık pulbiber, karabiber ve tuzunu da ekleyip patatese karıştırın. Yufkanızı masaya yayın. İki yemek kaşığı sıvıyağı yarım kase suyla karıştırın. Fırçayla yufkanın her tarafına bu karışımı sürün. Ardından süzgeçe biraz un koyup yufkanın her tarafına gelecek şekilde azar azar un serpin. Yufkayı tam ortadan ikiye katlayıp aynı işlemi tekrarlayın. Yufkanın uzun tarafına gelecek şekilde iç malzemeyi koyun. Çok sıkı olmayacak şekilde sarıp, bıçakla üç parmak genişliğinde kesip yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin. Aynı işlemi diğer yufkaya da uygulayın. En son üzerine sıvıyağlı su sürüp 180 derecede fırında üzerleri kızarana kadar pişirin. Sıcak ya da ılık olarak servis yapın. Afiyet olsun.   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder