5 Ocak 2015 Pazartesi

Kakaolu Kek

Bir yıl aradan sonra tekrar merhaba.
Blogu ben bile unutmuşken hala takipçilerim var mı bilmiyorum. Aslında işin kolayına kaçtım. Bilgisayarım bozulunca kendimi instagrama verdim. Blog açmakta ki amacım kendi tarif defterimi oluşturmaktı. Teknoloji hayatımızın her alanında bizi esir almışken tariflerime buradan ulaşmak çok kolaydı benim için. İhmal ettim,suçluyum. Ama 2015 planlarım arasında bloguma gereken özeni göstermek de var. Yine de inşallah diyorum.


Madem bu kadar ara verdim. Tatlı bir başlangıç yapayım dedim. Bir dilimin asla yetmeyeceği hafif, harika bir kek. Yapımı çok kolay ama bildiğimiz klasik keklerden biraz farklı. İçine sıcak süt ekliyoruz.
Malzemeler:
-4 yumurta
-2 bardak toz şeker
-1 bardak sıvıyağ
-1 bardaktan biraz fazla, 1,5 bardaktan az, sıcak süt
-2 bardak un
-3 kaşık kakao
-Birer paket vanilya ve kabartma tozu
Yapılışı:
Yumurta ve şekeri, şeker eriyinceye kadar çırpın. Sıvıyağı ekleyin, ardından sıcak sütü yavaş yavaş ilave edin.Toz malzemeleri (un,kakao,kabartma tozu,vanilya) elekten geçirin ve sıvı malzemelerle karıştırın. 170 derece de 40 dk pişirin. İçi hafif nemli oluyor. Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder