2 Ekim 2012 Salı

Kısır

     Ekşili, acısı bol kısıra bayılırım. Geçenlerde işyerinde canım kısır istedi. Sipariş verdim, gelen kısır beni memnun etmedi. Bir kez daha anladım ki herkesin yaptığı birbirinden farklı.Bana göre kısır acılı ve ekşili olmalı.Çok sulu kısırı sevmem bu yüzden sulanmaması için domates ve salatalık koymam. Herkesten farklı olarak içine kırmızı lahana koyarım. Mideme çok dokunsa da dayanamam yapar yapmaz iki tabak yerim:)İşte benim usul kısır..
Malzemeler:

-2 su bardağı ince bulgur
-2,5 su bardağı sıcak su
-Bir orta boy soğan
-2 yemek kaşığı salça
-Yarım demet tazesoğan
-Yarım bağ marul
-Kırmızı lahana
-1 yemek kaşığı nar ekşisi
-2 limon
-pulbiber,tuz,sumak
-sıvıyağ



Yapılışı:

     Bulguru sıcak suyla şişirin. Soğanı ince ince doğrayın. Sıvıyağ döktüğünüz tavada soğanları iyice öldürün.Salçayı ve baharatları ilave edin. Baharatları damak zevkinize göre ilave edin. Biraz daha kavurun, şişen bulgurunuza ilave edip iyice karıştırın.Oda sıcaklığına geldiğinde doğradığınız yeşillikleri de ekleyin.Limonu sıkın, narekşisini de ilave edin. Kısırınız hazır.Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. çok canım istedi sevabına karabibersiz yapıp kargolarmısınız?

    YanıtlaSil