10 Ekim 2012 Çarşamba

Kaşarlı Mantar

     Yine blogumu ihmal ettim maalesef. Mutfaktan uzaklaştım buaralar. Sonbahar hüznü beni de sardı. Pratik şeyler hazırlayıp günü kurtarıyorum. Ya da fotoğraf çekmeye üşeniyorum. Bu kısır döngü içinde yazamadım, yazmak içimden gelmedi. Bu ruh halimin geçmesi dileğiyle benim çok sevdiğim ana yemeğin yanına ara sıcak olarak servis ettiğim, ama tek başına bile ana yemek olacak bir lezzet. Mantar sevenler kadar sevmeyenlerde çok olduğu için misafirlerim geleceği zaman çekinerek yapıyorum.

 Malzemeler:

-200 gr mantar
-1 adet orta boy soğan
-2 adet sivri biber
-2 adet domates
-1 yemek kaşığı tereyağı
-yarım limon
-karabiber, pulbiber, tuz
-üzeri için kaşar peyniri

Yapılışı:

     Mantarları güzelce yıkayıp doğrayın, bir tencereye az su koyup yarım limonu da içine sıkın. Yıkayıp doğradığınız mantarları ilave edip, on dakika kadar haşlayın. Limon sıkarak mantarların kararmasını önlemiş oluyoruz. Haşlanan mantarları güzelce yıkayın. Tavaya tereyağını koyup eritin, küp küp doğradığınız soğanları ekleyin, pembeleşince yine küçük doğradığınız biberleri ekleyip kavurmaya devam edin. Mantarları ekleyin, küp küp doğradığınız domatesleri ve birer kaşık pulbiber, karabiber ve tuz ekleyip yaklaşık on dakika pişirin. Domates zaten suyunu salıyor ilave su eklemeye gerek olmuyor. Ama yetersiz gelirse az sıcak su ekleyebilirsiniz. Pişen mantarlarınızı fırın kabına alıp üstüne kaşar peyniri rendesi ekleyin. Kaşar eriyince kadar pişirin. Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder