12 Mart 2013 Salı

Etimek Salatası


     Özel istek üzerine bu tarifi paylaşıyorum. Yengem gününde misafirlerine yapacakmış, o yüzden biran önce yapıp paylaşmak istedim. Sabah 06.30 da kalkıp yeşilliğini hazırlayıp fotoğrafladım. Yine de fotoğraflar maalesef istediğim gibi olamadı. Fotoğraf makinem profesyonel olmadığı için fotoğraf çekimlerinde gün ışığını kaçırmamam gerek. İşten eve geldiğimde hava çoktan kararmış oluyor, ben de mecburen sabah erken kalkıp yemekleri hazırlıyorum. Bu kadar uzun izahtan sonra tarife geçeyim. Tarif  candosttum Tuğba’nın. Yıllardır yapar bu salatayı, ben çok severim, yapımı çok kolay. Bir gün önceden hazırlandığı içinde, misafirleriniz geleceği zaman diğer hazırlıklarla ilgilenebilirsiniz.

Malzemeler:

-1,5 paket tuzsuz etimek (Yapacağınız borcamın büyüklüğüyle orantılı)
-3 büyük boy havuç
-Yaklaşık yarım kilo yoğurt
-İki kaşık mayonez (isteğe bağlı, ben kullanmıyorum)
-Yarım demet, marul, taze soğan, dereotu
-4 yemek kaşığı zeytinyağı
-Yarım limon suyu
Yapılışı:

     Havuçları rendeleyip, iki yemek kaşığı zeytinyağında, havuçlar ölene kadar iyice kavurun. Yağı iki yemek kaşığı desem de burada havuç miktarı, tavanın durumu da etkili. Az ya da çok oranını siz göz kararınıza göre ayarlayın. Yoğurdu tuz ekleyip iyice karıştırın. Kullanacağınız kap oranında etimekleri tamamen yoğurda bulayıp tepsiye dizin. Üzerlerine kavurup soğuttuğunuz havuçları yerleştirin. Tekrar etimekleri yoğurda bulayıp, havuçların üzerini kapayın. Streç filmle kaplayıp bir gece dolapta bekletin. Amaç yoğurt karışımını etimeklerin iyice çekip yumuşaması. 3-4 saatte yeterli olabilmekte.
     Üst yeşilliği içinde, marul, taze soğan ve dereotunu incecik doğrayıp, limon, zeytinyağı ve tuz ilave edip salata yapın. Dolaptan çıkardığınız etimeklerin üzerinde yoğurt gezdirip, yaptığınız yeşil salatayı etimeklerin üzerine yayın. Dilimleyerek servis yapın. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder