18 Mart 2013 Pazartesi

Nohutlu Yoğurtlu Çorba


     Blogu açtığım günden beri bizim ev halkının ısrarla mutlaka paylaşmalısın dediği tek tarif bu çorba. Her hafta mutlaka yaptığım, misafir geldiğinde ilk aklıma gelen ve benimde en sevdiğim çorba. Çocukluğumun çorbası desem de yeridir. Köye gittiğimizde mutlaka bu çorbadan isterdik. Ben bu çorbanın bir özelliği yok, bildiğimiz bir çorba paylaşmama gerek yok desem de madem bizimkiler bu kadar ısrarla blogumda görmek istediler, ben de kırmıyorum paylaşıyorum. Ayrıca yiyip de kötü olmuş, beğenmedim diyenine de rastlamadım.Yapıp da sıcak sıcak içeceklere şimdiden afiyet olsun.:))

Malzemeler:

-3 yemek kaşığı tepeleme un
-4 yemek kaşığı tepeleme yoğurt
-1 yemek kaşığı salça
-1 yemek kaşığı tereyağı
-1 bardak et suyu ( ya da et bulyon)
-1,5 lt sıcak su
-1 bardak haşlanmış nohut
-Pulbiber, nane, tuz

Yapılışı:

     Meyanesi için, un ve yoğurdu bir kabın içine koyun. Bir bardak ılık su ilave edip unun topaklanmaması için iyice çırpın. Tencerede tereyağını eritin. Bir yemek kaşığı domates salçası ve bir çay kaşığı pulbiber ekleyip birkaç dakika kavurun. Bir ketle dolusu yaklaşık 1,5 lt sıcak su ekleyin. Et suyu ilave edecekseniz su miktarını ona göre ayarlayın. Meyaneyi yavaşça tencereye boşaltıp kısık ateşte kaynayana kadar karıştırın. Bir bardak haşlanmış nohut ve tuzunu ilave edin. Bu çorbanın özelliği mutlaka et suyu ya da bulyon kullanmanız gerekmekte, bence lezzetini veren bu. Çorba pişince ocağın altını kapatın. Nanesini ekleyip karıştırın. Tencerenin kapağını kapatıp on dakika dinlendirin. Çorbanız hazır afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder