20 Mayıs 2013 Pazartesi

İncirli Kurabiye


     İzin günlerimden birinde yarı uykulu vaziyette televizyon izlerken bir yemek programında rast geldim bu tarife. Programın sonuna yetişmiştim. Tarifte ufak tefek değişiklikler yaptım. Damak tadıma uygun bu çıtır kurabiyeler çıktı ortaya. Çocukların da seveceği bu lezzetli kurabiyeleri hazırlamak çok kolay.

Malzemeler:
-1 çay bardağı toz şeker
-Yarım çay bardağı sıvıyağ
-1 yumurta
-Yarım paket margarin(ben tereyağla yapıyorum)
-Bir limon kabuğu rendesi
-1 su bardağı ceviz
-6-7 adet kuru incir
-1 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya
-Aldığı kadar un

Yapılışı:
     Bütün malzemeleri karıştırın. Un miktarını yaptığınız hamurun, kıvam derecesine göre ayarlayın. Çok sert bir hamur olmamalı. Ben yaklaşık üç bardak un kullandım. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye, hamurdan gelişi güzel parçalar kopararak kurabiyeleri dizin. 180 dereceye ayarladığınız fırında üzerleri kızarana kadar yaklaşık 25 dakika pişirin. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder