19 Haziran 2013 Çarşamba

Mercimekli Soslu Börek


     Yapıp da yemesem, mercimekli börekte nasıl olur derdim. Ben çok sevdim, zaten içinde mercimek olduğu bile anlaşılmıyor. Tavuk suyuyla ıslatılması böreğe ayrı bir lezzet katıyor. Misafirlerinize değişik bir ikramda bulunmak istiyorsanız bu böreği deneyebilirsiniz.

Malzemeler:

-1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
-1 büyük boy soğan
-2 su bardağı tavuk suyu
-3 adet yufka
-Karabiber, pulbiber, tuz

Üzeri için:

-Yoğurt, tereyağı, pulbiber
Yapılışı:

     Mercimeği haşlayın, suyunu süzün. Soğanı küp küp doğrayıp tavada öldürün. Mercimeği, karabiber ve pulbiberi de ekleyin. Her yufkayı sekiz parçaya ayırın. Her parçaya sıvıyağlı su sürüp, mercimekli harçtan koyup gül böreği şeklinde sarın. Yağladığınız tepsiye börekleri koyup, 180 derecede üstleri kızarana kadar pişirin. Börekler piştikten sonra, böreklerin üzerine iki su bardağı tavuk suyu dökün. Üzerini bezle kapatıp on beş dakika kadar dinlendirin. Servis tabağına alın. Üzerine yoğurt dökün. Ben sarımsaklı yoğurt dökmeyi tercih ediyorum.Tereyağını eritin. Yoğurtun üzerinde gezdirin. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder