3 Şubat 2014 Pazartesi

Elmalı Tarçınlı Kek


    Yeni haftaya tatlı bir başlangıç yapalım. Yağsız çok hafif bir kek. Pişerken mutfağa yayılan tarçın kokusu beni benden almaya yetti bile. Tarifi bir magazin programında görmüştüm. Ölçüleri kendime göre uyarladım. Hadi bir çay koyun, çay demlenene kadar miss kokulu kekiniz hazır olur.

Malzemeler:

-1,5 su bardağı şeker
-2 su bardağı un
-1 su bardağı süt
-2 yumurta
-2 yemek kaşığı çekilmiş ceviz
-1 tatlı kaşığı tarçın
-Vanilya, kabartma tozu
-3 adet elma

Yapılışı:

    Şeker ve yumurtayı, şeker eriyinceye kadar çırpın. Sütü ve kabartma tozu hariç diğer malzemeleri koyup karıştırın. En son kabartma tozunu ekleyip çok az karıştırın. Kekin üzerine elma dilimleneceği için ona uygun bir kalıp kullanın. Ben kelepçeli kalıp kullanıyorum. Kalıbınıza katı yağ sürüp, un dökün kolay çıkması için. Kek hamurunu kalıba boşaltın. Elmaları ince ince dilimleyin. Düzgün bir şekilde kek hamurunun üzerine yerleştirin. En son üzerine tarçın serpin. Önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında 30-35 dakika kadar pişirin.(Batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar) Kekiniz hazır afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder